Pinterest uitbesteden

Pronken met projecten op Pinterest.

Een sterk groeiend platform in Nederland. Expliciet zeer populair voor personen welke zich oriënteren voor verandering in en rondom de woning. Een sterk kanaal om in verbinding te komen met jouw potentiële klant. Wist jij dat de houdbaarheid van een pin op Pinterest langer is dan op welk ander social media kanaal?

Visual - Pinterest - Overzicht + Pin zonder schaduw

Pinterest specialist

Blink uit met fotografie.

Meer nog dan bij andere sociale media kanalen is Pinterest ingestoken op het visuele aspect. Het is bij uitstek geschikt om snel een klik te maken met de gebruiker. Het doel? Het triggeren van de gebruiker, zodat jouw foto ‘gepind’ wordt. Zo blijf jij in beeld bij de gebruiker en bij zijn/haar volgers. Dat kan op twee manieren: organisch of door middel van adverteren.

De zogeheten levensduur van een pin is op Pinterest aanzienlijk langer dan op andere kanalen. Maar, hoeveel is dat nou eigenlijk? De cijfers op een rij:

  • Pinterest – 3,5 maand
  • Instagram – 21 uur
  • Facebook – 5 uur
  • Twitter – 18 minuten

Start met bouwen

Breid jouw Pinterest bereik uit.

Een gevarieerde pagina met de juiste foto en zoekwoord combinaties en pakkende borden. BuildSocial neemt jouw deze optimalisatie uithanden met onze gestructureerd beheer. Zo hou jij genoeg tijd over om te focussen op het waar maken van woondromen.

Pinterest organisch

Werk aan een stabiel en gratis bereik.

In de basis functioneert dit sociale kanaal als een zoekmachine. Een gebruiker kan immers zijn of haar voorkeuren vinden op basis van zoekopdrachten. Deze zoekopdrachten zijn op te delen in twee typen: korte zoektermen (shorttail) en langere combinaties van termen (longterm).

BuildSocial focust zich specifiek op de doelgroep rondom wonen. De oriëntatie rondom aankoop is voor interieur en exterieur immers van langere duur, waardoor het sociale media kanaal Pinterest uiterst interessant. De combinatie van mooie, visuele projecten van bedrijven zijn goed te matchen met de mogelijkheden binnen het kanaal. Uiteraard zijn er meerdere doelgroepen waarvoor Pinterest interessant kan zijn. Denk aan: kappers, horeca & do it yourself.

Een constante stroom van pins (zo heet een post op dit kanaal) zorgen ervoor dat jouw account steeds in beeld blijft. Je plaatst deze berichten via jouw eigen bedrijfsaccount. Je kunt berichten hierbij ‘los’ plaatsen of toevoegen aan een bord. Dit bord is een verzameling afbeeldingen rondom een specifiek onderwerp, zoals ‘badkamer’. Het meegeven van de juiste titels en teksten aan de afbeeldingen maken het mogelijk om vindbaar te worden in de Pinterest zoekmachine. Zo kom jij in beeld bij potentiële klanten, gratis: organisch!

Ruimtes welke populair zijn op Pinterest zijn:

  • Slaapkamer
  • Badkamer
  • Woonkamer
  • Keuken

Pinterest adverteren

Snel in contact met jouw doelgroep.

Wanneer jij wil aftasten of Pinterest bij jouw bedrijf past, dan kan het verstandig zijn om te starten met adverteren op dit kanaal. Op basis van doelgroepen kun jij in contact komen met jouw potentiële klanten. Gebruikers worden door het kanaal gesegmenteerd in verschillende doelgroepen welke te targeten zijn in de advertentie-omgeving. Het is eveneens mogelijk om met remarketing op Pinterest weer in contact te komen met bezoekers van jouw website. Aan de hand van enkele klikken kun jouw advertentie al online staan!

push

Facebook

push

Instagram

push

LinkedIn

prijzen

Enthousiast?

Het sociale kanaal verder uigelicht

Wat is Pinterest?

Pinterest is een social media platform in de vorm van een visuele zoekmachine. Aan de hand van relevante zoekopdrachten worden afbeeldingen en video’s ( zogeheten pins) gevonden en gedeeld. Pins kunnen worden gebruikt voor het delen van inspirerende quotes, recepten, inrichting en inspiratie. Gebruikers kunne deze pins opslaan om deze later nogmaals te bekijken.

Hoe werkt Pinterest?
De startpagina van Pinterest is ingericht als een online prikbord. Hier zijn pins, personen en merken te vinden aan de hand van de meest recente activiteiten. Ook worden hier personen, borden en merken getoond die een gebruiker al volgt.

De miljarden pins op Pinterest zorgen voor een goede dosis inspiratie en ideeën. Pinterest werkt aan de hand van een bepaalde zoekopdracht waarmee een gebruiker op zoek gaat naar inspiratie en voorbeelden. Wanneer een gebruiker een pin leuk vindt, kan hij/zij deze opslaan op een bord om de ideeën onder te delen in verschillende onderwerpen. Zo heeft de gebruiker altijd overzichtelijk ‘prikborden’ die eenvoudig te vinden zijn. Aan de hand van de inspiratieborden die een gebruiker opslaat, worden dan weer relevante pins getoond waar de gebruiker wellicht ook interesse in heeft.

Hoe werkt het maken van pins binnen Pinterest?
Wanneer je bijvoorbeeld een nieuw project hebt afgerond, wil je dit graag delen met de buitenwereld. Het mooie van Pinterest is dan ook dat het visueel is ingesteld. Om de aandacht te trekken van gebruikers zullen afbeeldingen en video’s zo aantrekkelijk mogelijk moeten zijn en van een hoge kwaliteit. Voeg aan de pin een titel met de meest relevante zoekwoorden en een goede beschrijving toe. Rond het geheel af met een websitelink en de pin is gemaakt!

“Wist je dat een pin een gemiddelde levensduur heeft van 3,5 maand? En dit langer is dan Facebook (5 uur) en Instagram (21 uur)”

Omdat een succesvolle Pinterest strategie staat met de juiste zoekwoorden, is het uitbesteden van Pinterest geen overbodige luxe. Ook het algoritme van Pinterest zit zo in elkaar dat er wordt aangeraden om een paar keer per week enkele pins te plaatsen, in plaats van een bulk in één keer. Consistente activiteit voor een langere periode is dé manier om toegewijde gebruikers op te bouwen binnen Pinterest. Na verloop van tijd zullen pins ook meer bereik realiseren.

Heeft jouw bedrijf wel de middelen, maar niet de tijd om te investeren in Pinterest? Dan is het uitbesteden van Pinterest een interessante optie!