BuildSocial

LinkedIn uitbesteden

Pronken met projecten op LinkedIn.

Zakelijke professionals, dat is waar het sociale medium LinkedIn zich op focust. Weinig poespas, maar berichten welke echt gericht zijn op bedrijven en de impact die zij maken. Wanneer jouw bedrijf zich richt op de zakelijke markt, dan is het een interessant kanaal om te overwegen. Indien jij producten of diensten levert welke ook interessant zijn voor bedrijven, dan is LinkedIn eveneens het overwegen waard.
Visual - LinkedIn - Overzicht + Pin

LinkedIn specialist

Val op met grootse statements.

Ervaring leert dat het structureel posten van interessante berichten op LinkedIn een stabiele stroom aan interactie met jouw merk kunnen realiseren. De LinkedIn specialisten van BuildSocial ondersteunt bedrijven met het beheren van hun LinkedIn-pagina, zodat jij kunt doen wat je het liefste doet: dromen waar maken. Hoe jij extra opvalt op dit sociale kanaal? Denk aan het pronken met mooie klantcases! Zo laat jij zien waar jij allemaal toe in staat bent.

Start met bouwen

Een constante stroom content op LinkedIn.

BuildSocial draagt zorg voor jouw LinkedIn-pagina. Een LinkedIn specialist van ons ondersteunt jouw in het beheren van social media, zodat jij jouw klanten kunt ondersteunen met het realiseren van woondromen.

LinkedIn organisch

Werk aan een stabiel en gratis bereik.

Logischerwijs zijn alle sociale media er fan van om hun betaalde advertenties voorrang te geven op de gratis – organische – berichten. De inkomsten van reclame zijn immers de motor van deze sociale media. Ervaring leert echter dat het bereik van een organische post niet onderschat mag worden. Het menselijke aspect blijft immers toch de drijfveer van het kanaal, want likes, reacties en gedeelde berichten zorgen er voor dat jouw bericht in de tijdlijn van andere LinkedIn-gebruikers naar voren komt.

Het structureel posten van doordachte en triggerende berichten zorgt ervoor dat jij meer dan eens de revue van jouw volgers passeert. Zodoende ben jij in beeld, je bent interessant. Dit zorgt voor interactie en bereik! LinkedIn heeft dit natuurlijk door en geeft jouw bericht vertrouwen als het in de eerste tien minuten na posten meerdere interacties heeft. De post laat hierbij ambitie zien en dat beloont het netwerk. Wil je het bereik een boost geven? Speel dan in op interactie – het liefst in de eerste tien minuten na livegang – en je zult het bereik zien groeien!

Wist je overigens dat ieder profiel door LinkedIn een score opgelegd krijgt? Deze score beoordeeld het gedrag van bezoekers op het sociale netwerk en heeft input op onder andere het bereik van berichten. De zogeheten Social Selling Index wordt opgebouwd op basis van de volgende ranking factoren:

  • Uw professionele merk creëren;
  • De juiste personen vinden;
  • Informatie uitwisselen;
  • Relaties opbouwen.

Zoals je ziet zijn het posten van berichten en het reageren op anderen belangrijke punten om jouw berichten een boost te geven. Check zelf eens gratis de Social Selling Index van jouw LinkedIn account: doe de check.

LinkedIn adverteren

Snel in contact met jouw doelgroep.

Als geen ander social media kanaal is LinkedIn sterk op in het inspelen op beroepen. Gezien er gefocust wordt op de werkende professional is er een eenvoudige link te leggen tussen de gebruiker en het beroep wat hij of zij uitoefent. Er zijn natuurlijk meerdere scenario’s te bedenken waarbij jij het liefst dat ene beroep wil triggeren. Goed nieuws: dat kan eenvoudig met LinkedIn adverteren! Richt jouw campagnes in op doelgroepen zoals architecten om ambassadeurs voor jouw bedrijf, merk of product te realiseren!

pull

Pinterest

push

Facebook

push

Instagram

prijzen

Enthousiast

Wat is LinkedIn?

En, hoe werkt het?

LinkedIn is ’s werelds grootste professionele netwerk op internet. Waar het vroeger voornamelijk door professionals werd gebruikt om een cv te uploaden voor het vinden van een baan en professionele relaties te versterken, vinden de laatste jaren steeds meer bedrijven dit online social media platform. Niet geheel vreemd, want met een netwerk van 4,6 miljoen Nederlandse professionals is de zakelijke doelgroep hier zeker aanwezig!
Binnen LinkedIn zijn er verschillende mogelijkheden om aan de slag te gaan. Wanneer je met jouw bedrijf op LinkedIn actief wilt zijn, dan dient er eerst een bedrijfspagina aangemaakt te worden. Op deze pagina kunnen posts geplaatst worden met nieuwtjes en/of ideeën die je graag wilt delen met andere LinkedIn-gebruikers. Deze gebruikers dienen wel jouw bedrijfspagina te volgen om de berichten te kunnen zien.Wanneer je nieuwe potentiële klanten wilt bereiken, dan is adverteren een goede uitkomst! Hiermee bereik personen die nog geen interactie hebben gehad met jouw LinkedIn bedrijfspagina.