Pinterest Marketing

Pinterest Marketing

Visueel aantrekkelijk online.

Wie de consument in de beginfase van het koopbeslissingsproces wil pakken, doet er goed aan om Pinterest marketing in te zetten. Pinterest is immers een sterk groeiend platform in Nederland en ook steeds meer bedrijven zien de waarde van dit sociale media kanaal in. Een ander bijkomend voordeel van Pinterest: de gemiddelde levensduur van een pin ligt op 3,5 maand. Op Instagram is dit gemiddeld 21 uur en op Facebook nog geen 6 uur.

Wil jij met jouw bedrijf Pinterest marketing in gaat zetten en oriënterende consumenten kennis laten met jouw bedrijf in de bouw- of woonsector? Dan ben je bij BuildSocial aan het juiste adres!

Wat is Pinterest marketing?

Wij leggen het uit.

Pinterest marketing is dé manier om meer naamsbekendheid te krijgen, personen kennis te laten maken met jouw bedrijf én om meer leads en/of verkopen te realiseren. Met Pinterest marketing wordt jouw Pinterest pagina opgezet en onder handen genomen door een Pinterest specialist. Hier wordt de basis van de Pinterest pagina opgezet, worden verschillende borden aangemaakt, pins geplaatst en wordt de interactie opgezocht met jouw doelgroep. Alles om een zo groot mogelijk bereik voor jouw pins te genereren, met als uiteindelijke doel meer naamsbekendheid en het binnenhalen van leads en/of verkopen.Een groot onderdeel van Pinterest marketing is een zoekwoordenonderzoek. Tijdens het zoekwoordenonderzoek op Pinterest wordt er gekeken op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt. Aan de hand van deze bevindingen wordt een strategie gemaakt en worden de pins uiteindelijk opgezet en geplaatst. In de titel van de pins wordt het zoekwoord benoemd en ook in de beschrijving komt deze terug. Ervaring leert namelijk hoe vaker het zoekwoord terugkomt op een bepaalde Pinterest pagina, hoe eerder de pins van deze pagina worden getoond in de zoekresultaten. Velen noemen Pinterest daarom ook wel een visuele zoekmachine.

Welke soorten Pinterest marketing zijn er?

Alles soorten marketing op een rij.

Wanneer je kiest voor Pinterest marketing zijn er twee mogelijkheden, het plaatsen van pins op de Pinterest pagina (onbetaald) of het adverteren met pins (betaald). Bij het plaatsen van pins worden reguliere pins op de Pinterest pagina geplaatst in combinatie met de juiste zoekwoorden. Bij het adverteren met pins, worden huidige of nieuwe pins gesponsord tegen bepaalde advertentiekosten. Het voordeel van Pinterest adverteren is dat er heel gericht een bepaalde doelgroep bereikt kan worden, wat zorgt voor meer betrokkenheid bij de pins. Gesponsorde pins hebben namelijk 6% meer betrokkenheid dan organische pins (onbetaald).

Gesponsorde pins hebben dus een groter bereik dan organische pins. Maar ook de kwaliteit van deze pins is hier zeer belangrijk. Aangeraden wordt om een verticale afbeelding van hoge kwaliteit te gebruiken omdat deze opvallen in de feed van de gebruiker. Ook is het hier van belang om het logo te tonen en het merk het middelpunt van de pin te laten zijn. Al deze onderdelen zijn van invloed op de prestaties van de pin en daarom ook zeer belangrijk voor Pinterest marketing. Wanneer je kiest voor Pinterest uitbesteden bij BuildSocial weet je zeker dat deze onderdelen worden meegenomen in elke pin die voor jouw bedrijf wordt plaatst.

Wil jij jouw Pinterest pagina naar een hoger niveau tillen en jouw potentiële klanten laten zien wat jij in huis hebt? Wil je toffe projecten delen of consumenten kennis laten maken met jouw producten? Kies dan voor Pinterest marketing uitbesteden bij BuildSocial!

push

Facebook

push

Instagram

push

LinkedIn

prijzen

Enthousiast