BuildSocial

Update op Facebook

Ontwikkeling: Shops by Facebook.

Vandaag bracht ‘s werelds meest populaire platform naar buiten dat er binnenkort verkocht kan worden in een eigen ‘customizable online shop’. Kortom, (kleine) ondernemingen kunnen op korte termijn hun eigen producten via het platform verkopen. Een naadloze integratie binnen Facebook, interessant!

Een naadloze online shopping ervaring.

Waar kleine ruimtes om te shoppen natuurlijk al langer beschikbaar waren op Facebook en afgelopen jaar daar ook de ontwikkeling rondom Instagram shopping (op basis van tags) bijkwam, lijkt er nu een geheel nieuwe ontwikkeling gaande. De zogeheten ‘Shops by Facebook’ moeten binnenkort beschikbaar worden in zowel Facebook als Instagram en maken het mogelijk om jouw shop daadwerkelijk zelf in te richt. Dat wil zeggen dat je binnen gestelde kaders de vrijheid hebt om jouw shop aan te passen naar jouw wensen en stijlen. Zo wordt het echt jouw shop, maar dan wel op het sociale platform.

Voordelen Shops by Facebook.

Het platform preekt zelf over een unieke kans voor de kleine ondernemers. Voor kleine bedrijven welke willen starten om producten aan te bieden, kan het immers een grote stap zijn om een webshop te bouwen. Deze ontwikkeling maakt het mogelijk om binnen het platform een shop te lanceren. Direct in verbinding met jouw fanbase en relatief makkelijk om op te zetten!

Aan de slag

Jouw bereik vergroten.

Realiseer een stabiele groei in bereik voor jouw sociale media kanalen. BuildSocial neemt jou beheer uit handen, zodat jij je kunt focussen op het realiseren van de woondromen van jouw klanten!

De voordelen van ‘Shops by Facebook’ hebben we voor jou op een rij gezet:

  • Geen investering + onderhoud aan een eigen webshop;
  • Dicht bij jouw fanbase;
  • Eenvoudige set-up;
  • Geen opstartkosten;
  • Al starten met één product.

Al met al zijn er genoeg voordelen te bedenken om een test te draaien met deze nieuwe feature. De tijd zal leren of de gebruikers daadwerkelijk interactie tonen met deze vernieuwing, maar het verleden leert dat Facebook gebruikers makkelijk kunnen wennen aan ontwikkelingen. Een mooie bijkomstigheid is dat Facebook, Instagram en WhatsApp met elkaar vervlochten zijn, waardoor er relatief snel een breed draadvlak gecreëerd kan worden.

Een nadeel wat ook genoemd mag worden: het betreft een shop binnen het ‘gesloten’ systeem van Facebook. Dat wil zeggen dat je relatief beperkte vrijheid hebt om de shop ‘echt’ helemaal van jou te maken. Een eigen ontwikkelde webshop op jouw persoonlijke domein geeft daarentegen juist alle vrijheid.

Enthousiast over Shops by Facebook.

Benieuwd wat deze feature voor jouw bedrijf kan betekenen? Wanneer je producten verkoopt, kan het een mooie test zijn om jouw producten op Facebook te verkopen. Lift mee met het grote bereik van dit sociale platform om jouw producten met de buitenwereld te delen. De specialisten van BuildSocial staan jou uiteraard graag bij in de ontwikkeling van jou digitale shop.