BuildSocial

Instagram marketing

Bouwen aan meer bereik.

Instagram marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de social media strategie van een bedrijf. Dit sociale platform met inmiddels meer dan 5 miljoen Nederlandse gebruikers is er dan ook één om niet te vergeten.

Wil jij graag meer bereik op Instagram, meer producten verkopen of heb je nog helemaal geen Instagrampagina voor jouw bedrijf maar wil je er dolgraag mee starten? Neem dan contact op met de social media specialisten van BuildSocial. Samen met jou zetten we de perfecte strategie uit voor Instagram marketing om jouw online doelen te behalen.

De kosten van Instagram beheer uitbesteden
Instragram uitbesteden kosten

Instagram marketing

Het platform met de nieuwste functies.

Als het om nieuwe functies gaat dan is Instagram op dit moment de ultieme voorloper. Waar het voorheen alleen mogelijk was om afbeeldingen te plaatsen zijn de laatste jaren de mogelijkheden flink uitgebreid om jouw content te delen. Op Instagram heb je nu de volgende mogelijkheden om jouw content te delen:

  • Instagram overzicht
  • Instagram stories
  • Instagram live
  • Instagram winkel
  • Instagram tv
  • Instagram reels

Welke van deze functies je wilt gebruiken voor het plaatsen van content van jouw bedrijf hangt natuurlijk helemaal van de strategie af. Het meest populair op Instagram zijn op dit moment het plaatsen van berichten in het overzicht (in de tijdlijn van jouw volgers en op de eigen Instagrampagina) en het plaatsen van stories. Ook Instagram TV en Instagram Reels worden steeds vaker in gebruik genomen door bedrijven omdat men hier de waarde meer van gaat inzien en het een positief effect heeft op Instagram marketing. Voor het gebruik van deze twee functies is het wel van belang dat er kwalitatief goede videocontent beschikbaar is.

Bereik vergroten met Instagram

Alles draait om interactie.

Het algoritme van Instagram marketing heeft zich de laatste tijd steeds meer verplaatst naar interactie. Instagram hecht dus veel waarde aan de manier waarop jouw volgers met de content omgaan die jij deelt. Wanneer je een bericht deelt onder bijvoorbeeld 500 volgers komt het voor dat wellicht maar de helft van jouw volgers die post daadwerkelijk voorbij ziet komen in de tijdlijn. De personen die jouw post wel zien, zijn volgers die regelmatig interactie hebben met jouw berichten door ze te liken, erop te reageren of te delen met andere gebruikers. Wanneer je dus berichten plaatst op Instagram is het mooi om deze te plaatsen met de insteek om de interactie met jouw volgers aan te gaan. Dit zal namelijk meer likes en reacties opleveren wat uiteindelijk weer een positief effect heeft op het algoritme van Instagram en het bereik van jouw berichten vergroot.

pull

Pinterest

push

Facebook

push

LinkedIn

prijzen

Enthousiast

Altijd een passende samenwerking

Instagram marketing uitbesteden

Wil jij de Instagram marketing van jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen? Meer bereik genereren en het aantal volgers laten groeien? Neem dan contact op met de Instagram marketing specialisten van BuildSocial! Wij helpen je graag met het opstellen van een goede Instagram strategie om jouw online doelen te bereiken.