BuildSocial

Facebook Marketing

De wereld aan jouw (digitale) voeten.

Facebook is én blijft een populair social media kanaal. Met meer dan 10 miljoen actieve gebruikers is het een interessant medium om aanwezig op te zijn met jouw bedrijf. Een goede zet dus om Facebook marketing te gebruiken om verbinding te leggen met jouw potentiële klanten. Deel foto’s van hoogste punten, afgeronde projecten of (nieuwe) producten om de doelgroep aan te spreken. BuildSocial staat je hier graag in bij!

Facebook - Desktop - Uitgelicht - likes
BuildSocial - Heleen

Wat is Facebook marketing?

Heleen legt het uit.

Met Facebook marketing claim je jouw plek in de tijdlijn van potentiële klanten. Of dit nu berichten zijn die geplaatst worden op de Facebookpagina zelf en in de tijdlijn van jouw volgers terechtkomen (organisch), of advertenties zijn die worden weergegeven op élke plek binnen Facebook aan jouw potentiële klanten, de mogelijkheden met Facebook marketing zijn eindeloos.

De basis van Facebook marketing begint bij een goede pagina. Zijn alle contactgegevens up to date? Zijn de afbeeldingen die gebruikt worden van hoge kwaliteit en wordt er regelmatig gepost op de pagina? Al deze onderdelen hebben effect op de mate waarin Facebook marketing effectief is voor jouw organisatie. Wanneer een Facebookpagina namelijk niet up to date is, zullen potentiële klanten die door advertenties op jouw Facebookpagina binnenkomen, snel afhaken. En dat is iets wat je wilt vermijden!

Strategisch denken

Een sterke Facebook strategie.

Wanneer je social media marketing uitbesteedt bij BuildSocial wordt er allereerst een goede strategie ontwikkeld. Wat wil je bereiken met Facebook marketing? Het uiteindelijke doel hierin is zeer belangrijk. Zo kun je ervoor kiezen om in te zetten op het vergroten van de naamsbekendheid van jouw bedrijf, het vergaren van meer interactie met jouw (potentiële) doelgroep, het binnenhalen van leads, het verhogen van het aantal contactaanvragen op de website of het verhogen van het aantal sales.

Wanneer het uiteindelijke doel helder is, kan de strategie worden uitgewerkt door een Facebook specialist. Hierin wordt gekeken welke content aanslaat bij jouw (potentiële) doelgroep en hoe deze het best benaderd kan worden. Ook is het zeer belangrijk om de (visuele) content op één lijn te houden met de al bestaande uitingen en website.

Facebook adverteren

Betaalde gebruikers binnen Facebook.

Met het plaatsen van een bericht op een bedrijfspagina bereik je gemiddeld 6 tot 10% van jouw volgers. Wanneer je het bereik van jouw berichten wilt vergroten is het dus interessant om gebruik te maken van advertenties. Het voordeel van advertenties binnen Facebook is dat de kosten per klik relatief laag liggen, wat het interessant maakt om te starten met een advertentiecampagne. Ook weet Facebook veel van zijn leden, hierdoor is interessant om nieuwe potentiële klanten te benaderen aan de hand van een doelgroep gebaseerd op interesses die relevant zijn voor jouw bedrijf. Maar het is ook mogelijk om met Facebook advertenties personen die de website van jouw bedrijf eerder hebben bezocht, te benaderen. Dit gebeurt aan de hand van de Facebookpixel. Dit unieke stukje code wordt op de website geplaatst en volgt de stappen (na het accepteren van de cookies) die (potentiële) klanten afleggen op jouw website. Dit maakt het mogelijk om specifieke advertenties te tonen aan personen die een bepaalde pagina hebben bezocht, maar ook advertenties met producten te tonen aan personen die deze eerder op de website hebben bekeken.

Ben jij overtuigd van het effect van Facebook marketing en wil jij jouw Facebookpagina eens vrijblijvend laten scannen door een Facebook specialist? Vraag dan de gratis social media scan aan!

pull

Pinterest

push

Instagram

push

LinkedIn

prijzen

Enthousiast