BuildSocial

Facebook adverteren uitbesteden

Start met Facebook adverteren.

De afgelopen jaren zijn er veel ontwikkelingen geweest binnen het adverteren op Facebook. Hiermee is Facebook advertising uitgebreider geworden, maar ook een stuk gecompliceerder voor bedrijven die hier geen tot weinig ervaren mee hebben. Toch kan Facebook adverteren interessant zijn voor deze bedrijven omdat een zeer grote doelgroep aanwezig is op Facebook en Instagram. En met Facebook advertising uitbesteden kan BuildSocial jouw bedrijf helpen!

Facebook beheer
Pinterest SEO

Facebook adverteren

& Instagram adverteren.

Vaak wordt het adverteren op Facebook en het adverteren op Instagram in één adem genoemd. Dit heeft te maken met het feit dat Instagram een onderdeel is van Facebook en de advertenties dan ook in de Facebook Business manager klaar worden gezet. Het is via Instagram zelf ook mogelijk om een post te promoten, alleen zijn hier de mogelijkheden tot het kiezen van een doelstelling, de doelgroep en andere onderdelen niet zo uitgebreid als in de Business Manager van Facebook. Wanneer je als bedrijf dus kiest voor Instagram en Facebook advertising uitbesteden bij BuildSocial, zullen jouw advertenties altijd worden klaargezet in de Business Manager van Facebook.

Facebook adverteren: plaatsingen

Plaatsingen bij Facebook adverteren

Facebook adverteren kent vele mogelijkheden tot plaatsingen van advertenties binnen het platform. De meeste gekozen plaatsing op Facebook is in het Facebook-nieuwsoverzicht. Dit is de startpagina wanneer je de site bezoekt of de app opent. Daarnaast wordt de plaatsing Facebook Marketplace ook steeds vaker gebruikt. Hier worden advertenties weergegeven op de startpagina van Marketplace of wanneer personen door Marketplace bladeren op zoek naar tweedehands producten. Ook zijn de plaatsingen op de Facebook Stories tegenwoordig interessant omdat steeds meer gebruikers de weg hiernaartoe vinden. Binnen Facebook Stories doen vooral de video’s het erg goed.

Ook is het mogelijk om advertenties te tonen in het Facebook-video-overzicht, de rechterkolom van Facebook én in de Postvak In van Messenger. Deze plaatsingen worden over het algemeen minder gebruikt omdat niet elk advertentieformat hier geschikt voor is of omdat deze advertenties alleen op desktop óf in de app worden getoond. Wanneer je kiest voor Facebook adverteren uitbesteden is het dus verstandig om op voorhand te kijken waar jouw doelgroep aanwezig is en welke plaatsing voor jouw advertenties interessant zijn.

Social media marketing 1

Facebook adverteren uitbesteden bij BuildSocial

Laat het over aan onze professionals

Vaak wordt het adverteren op Facebook en het adverteren op Instagram in één adem genoemd. Dit heeft te maken met het feit dat Instagram een onderdeel is van Facebook en de advertenties dan ook in de Facebook Business manager klaar worden gezet. Het is via Instagram zelf ook mogelijk om een post te promoten, alleen zijn hier de mogelijkheden tot het kiezen van een doelstelling, de doelgroep en andere onderdelen niet zo uitgebreid als in de Business Manager van Facebook. Wanneer je als bedrijf dus kiest voor Instagram en Facebook advertising uitbesteden bij BuildSocial, zullen jouw advertenties altijd worden klaargezet in de Business Manager van Facebook.

pull

Pinterest

push

Instagram

push

Facebook

push

LinkedIn